Niemand in de kou en iedereen betrokken

Op 3 november 2022 sprak Elke Smulders namens D66 haar algemene beschouwingen uit voor de gemeente Zaltbommel. Lees haar inbreng.

Algemene beschouwingen

We stellen vanavond met elkaar een sluitende begroting vast. Dit is bijzonder met het oog op de financiële uitdagingen waar we als land en als gemeente voor staan. Het roept echter ook vragen op wanneer de inflatie afgelopen maand 17% bedroeg.

De begroting laat ambitie zien, veel ambitie maar moeten we ons ook voorbereiden op een onzekere toekomst.

De hoge inflatie en energielasten maken het voor veel mensen, die normaal gesproken prima rond konden komen, lastig om de eindjes aan elkaar te knopen. Dit zijn zorgwekkende ontwikkelingen. Een goed vangnet is voor iedereen die het nodig heeft, belangrijk. Want iedereen telt mee en we laten niemand in Zaltbommel in de kou staan. De slogan van D66 is “Laat iedereen vrij, maar niemand vallen” Laten we de daad bij het woord voegen.

Lees hier onze algemene beschouwingen voor de gemeente Zaltbommel.