Joost Drijvers

Beeld: D66

Zaken moeten beter geregeld worden in Nederland met meer visie en meer lef.

• 65 jaar
  • Berkel-Enschot
  • Gameren

De kruideniersmentaliteit van de kabinetten van de afgelopen twee decennia is een ramp voor het land met een torenhoge rekening die we nu gepresenteerd krijgen. Kritisch beschouwd ontbreekt het aan lef, aan creativiteit en aan het durven te duiden wat belangrijk is. Dat zie je terug tot op lokaal niveau en in de kleinste details. Ik ga voor maatschappelijke verantwoording en inzet, van groot tot klein, iedereen doet mee maar draagt ook zijn steentje bij.

Waar willen we over 50 jaar staan?

Ook de volgende generatie heeft recht op wonen, werk en pensioen. In een land met een hoog opleidingsniveau en waar de staat heel veel investeert in school en opleiding mogen we ook wel een zeker rendement hierop verwachten zowel als land en als individu. Niet zoals nu, dat dit geen enkele garantie geeft op een toekomst maar waar wel het (internationale) bedrijfsleven de vruchten van plukt.

Herwaardering van de structurele beroepsgroepen die het fundament van onze samenleving vormen, we moeten weer trots zijn op wat we waard zijn. Meer vindingrijkheid en meer oplossingsgericht werken kan alleen door creativiteit te bevorderen. Creatieve geesten zijn oplossingsgerichte denkers dus vooruitdenkers!

Wat betekent D66 voor jou?

D66 is voor mij de partij die aansluit met mijn eigen motivatie om dingen te veranderen en zaken die ik belangrijk vind ook uitdraagt.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

De uiterwaarden langs de Waal, het lopen langs een al eeuwen stromende rivier maakt je nederig en tegelijkertijd geeft het je een machtig gevoel.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Een levendige economie en cultuur
Een krachtige sturende en investerende lokale overheid

Wat zijn zaken die jij als raadslid wil veranderen?

Ik ga voor meer visie en toekomst gericht plannen waarbij iedereen mee doet.

Wat is je favoriete boek (en waarom?)

Kroniek van een voorspelde dood, Gabriel Marquez