D66 besteedt aandacht aan laaggeletterdheid met ingesproken samenvatting kiesprogramma

Laaggeletterdheid is een uitdaging die in de Bommelerwaard net wat groter is dan landelijk. Niets om je voor te schamen, vaak is er een verklaarbare oorzaak. Daaraan besteden professionals aandacht. D66 steunt de integrale aanpak van laaggeletterdheid in woord én daad. Door haar verkiezingsprogramma voor iedereen toegankelijk te maken.

Voor D66 is het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt. Dus ook een gelijke kans om kennis te nemen van ons verkiezingsprogramma. In onze regio is laaggeletterdheid een uitdaging voor veel inwoners. Wij lezen ons programma graag aan je voor!

Naar aanleiding van een avond laaggeletterdheid die op 15 februari plaatsvindt voor politieke partijen in de Bommelerwaard, kreeg D66 een ingeving. “Hoe kunnen wij, anders dan de beste intenties opnemen in ons verkiezingsprogramma, echt aandacht geven aan laaggeletterdheid? Toen ontstond het idee om de samenvatting van ons programma in te spreken. Zodat iedereen die moeite heeft met lezen kan luisteren naar onze standpunten”, vertelt de Maasdrielse lijsttrekker Tom van Engelen.

Loren Nine Geerts

Het balletje ging rollen. In Rossum is Studio Cube gevestigd van Arthur Theunissen. Hij wilde de techniek graag begeleiden. D66 wist bovendien de Hedelse zangeres Loren Nine Geerts te strikken om de samenvatting professioneel in te spreken. “Op deze manier besteden we aandacht aan laaggeletterdheid. D66 is pleitbezorger van gelijke kansen voor iedereen, inclusie moet niet alleen een modewoord zijn, we dragen het actief uit”, licht de Zaltbommelse lijsttrekker Elke Smulders toe.

Online te beluisteren

De samenvatting van het verkiezingsprogramma is gemaakt op verzoek van de afdelingsleden van D66. Zij vroegen om een beknopte weergave van maximaal 500 woorden. De tekst die door Loren Nine is ingesproken is te beluisteren op onze website: Klik hier