Storm teistert het Gooi, ook Blaricum wordt niet gespaard

Afgelopen dagen heeft de ene na de andere storm Nederland geteisterd. Van zware windstoten tot zeer veel regen, Nederland wordt in zijn greep gehouden door natuurgeweld. De storm Eunice heeft de nodige schade veroorzaakt in Nederland en ook Blaricum ontkomt daar helaas niet aan. Gelukkig geen slachtoffers in ons dorp, onze helden van de brandweer hebben hard gewerkt om overal te kunnen helpen.

De brandweer is een belangrijk onderdeel van de veiligheidsbeleving voor de inwoners, deels drijvend op vele vrijwilligers, en deels op betaalde krachten. Dit zijn de helden van het dorp, onzichtbaar, onmisbaar en bescheiden.

D66 Blaricum wil dat onze brandweer in de top van beste korpsen van Nederland staat, als het gaat om aanrijdtijden, preventieprogramma’s en kostenefficiency. D66 Blaricum hecht veel waarden aan snelle aanrijdtijden voor de brandweer. Innovaties en aanpassingen aan het wegennet moeten altijd nadrukkelijk worden besproken met de hulpdiensten zoals de brandweer.

Beeld: D66 Blaricum

Beeld: Oog op Blaricum