Politiek op de fiets

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart volgend jaar heeft D66 onlangs met inwoners gefietst langs diverse locaties in Best. De route werd geleid door D66-lijsttrekker Marius Ekamp, die onderweg de speerpunten toelichtte.

Huizen bouwen

Voor jong en oud moet er gebouwd worden, want de woningnood is enorm”, trapte Ekamp af. “Huizen bouwen staat bij D66 Best met stip op één in het aankomende verkiezingsprogramma en de gemeenteraad heeft de kans om de boel te versnellen. Onze leden hebben daar ideeën over, daarom fietsen we samen met geïnteresseerde inwoners vandaag langs verschillende locaties in Best.”

Fietspaden

Ook werd onderweg aandacht geschonken aan de kwaliteit van diverse fietspaden. Best is een compacte gemeente en dus wil D66 investeren in goede fietspaden en veilige fietsroutes.

Kansen

Ook in het buitengebied tussen Aarlesche Erven en Steegsche Velden liggen volop kansen voor woningbouw. Ekamp: “Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat een aantal jaren geleden de wijk Aarlesche Erven terug moest in volume van bijna 1800 woningen naar 880. Dorpsuitbreiding is ook aan de randen van het dorp écht nodig. Die moeten we wel slim gaan inpassen. In het buitengebied liggen namelijk pareltjes, zoals de groene poort in de Vleut. Die moeten we koesteren, want ze maken het Bestse buitengebied een fijne plek om te zijn.”
Eenmaal terug in het Bestse centrum benoemde de D66-lijstrekker nog hoezeer dat centrum erop vooruit is gegaan sinds de Hoofdstraat autoluw werd gemaakt. “D66 was destijds sterk voorstander van dat besluit. Je ziet hoe dit gebied, ondanks de pandemie, de afgelopen jaren is opgebloeid. Het centrum is veel meer tot leven gekomen. Zeker op zo’n zonnige dag als vandaag.“

D66 Best is van plan om de komende tijd vaker samen met inwoners op de fiets te stappen. Volgens Marius Ekamp is er nog genoeg te horen en te bespreken over Best in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen: “We gaan graag met Bestenaren in gesprek.“

Marius Ekamp vertelt tijdens de fietstocht over verschillende ontwikkelingen in en rondom Best

• Woningbouw in Aarlesche Erven
  • Veilige fietsroutes