Weesperstraat en handhaving alcoholbeleid

Tijdens de vergadering van 26 maart is gezamenlijk advies van onder meer D66 over de Pilot Weesperstraat aangenomen. Verder sprak de commissie ondernemers over de handhavingsstrategie alcohol.

Weesperstraat

De pilot in de Weesperstraat, beter bekend als de Weesperknip, heeft afgelopen zomer veel losgemaakt bij de bewoners van Amsterdam en ver daarbuiten. Ons stadsdeelcommissielid Diederik diende samen met SDC-leden van PvdA en GroenLinks een advies in om twee lessen uit de pilot in ieder geval mee te nemen in toekomstige besluitvorming. Dit advies is aangenomen. Je leest het hier.

Handhavingsstrategie alcohol

Ook sprak de stadsdeelcommissie met ondernemers over handhavingsstrategie met betrekking tot het niet schenken van alcohol aan minderjarigen en geluidsoverlast. Hoewel de stadsdeelcommissieleden erkennen dat er mensen fouten kunnen maken, verwachten zij wel verbetering in het naleven van de regels. Er zijn maatregelen nodig. Zo moet de verjaringstermijn verlengd worden, om alle betrokkenen scherp te houden. Ook pleit de D66-fractie voor een ruime deelname aan een pilot met mystery guest, zodat de horeca de zelfcontrole verscherpt.

Meedenken?

Wil je meedenken? Stuur je input over alles dat je bezighoudt in je buurt of het Centrum naar de stadsdeelcommissieleden Diederik Brink ([email protected]) of Jeantine van der Feest ([email protected]) (of allebei).

De eerstvolgende vergadering is op 9 april.