Kansen krijgen in het Centrum

Niet iedereen heeft dezelfde kansen in Amsterdam. Daarom wil D66 stevig beleid om mensen te helpen kansen te pakken. Dat betekent goede zorg, werk en arbeidskansen voor alle Amsterdammers en een bereikbare en toegankelijke stad.

Onze plannen

• D66 wil de straten van Amsterdam Centrum toegankelijker maken voor ouderen en mensen met een beperking of kinderwagen.
  • We willen alleen auto’s in het Centrum van bewoners, hun bezoekers incluis, en ondernemers. Dat willen we bereiken door extra te investeren in innovatieve oplossingen, zoals nummerplaatherkenning.
  • We creëren een divers winkelaanbod in de binnenstad, dat in balans is en niet gericht is op massatoerisme. D66 stimuleert winkels die lokale producten en diensten aanbieden.
  • We willen dat alle straten in het Centrum toegankelijk blijven voor fietsverkeer. Daarnaast maken we fietsenstallingen in het Centrum gratis voor bewoners, ook voor langetermijnparkeren. Het gebruik van auto’s door bezoekers in de binnenstad ontmoedigen we zoveel mogelijk en met slimme oplossingen houden we de stad bereikbaar voor bewoners.

Beeld: Jain Gaurav