D66 Zoetermeer maakt zich zorgen over de toekomst van het LangeLand Ziekenhuis

D66 Zoetermeer maakt zich zorgen over de toekomst van Het LangeLand Ziekenhuis. De aankondiging dat de spoedeisende hulp vanwege een tekort aan personeel een deel van de week moet sluiten is zeer verontrustend. D66 vindt dat het College van B&W zo snel mogelijk met het bestuur van het ziekenhuis in gesprek moet gaan om er voor te zorgen dat de spoedeisende hulp op korte termijn weer volledig beschikbaar is. De situatie waarin het Lange Landziekenhuis nu verkeert laat zien dat de samenwerking met de andere ziekenhuizen in de regio en de huisartsen moet worden versterkt. In een grote stad als Zoetermeer moet de zorg, waaronder de spoedeisende hulp, zo dichtbij mogelijk worden georganiseerd. Dus in het Lange Landziekenhuis als dit het beste is voor de patiënt en in de regio als daar betere expertise aanwezig is.

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.