D66 presenteert verkiezingsprogramma: ‘Samen bouwen aan een duurzaam Zoetermeer’

Beeld: D66 Zoetermeer

D66 Zoetermeer presenteert haar verkiezingsprogramma (klik hier); “Samen bouwen aan een duurzaam Zoetermeer”. D66 investeert in een prettige, duurzame leefomgeving voor Zoetermeerders, draagt bij aan de klimaatdoelstellingen en zorgt ervoor dat iedereen zich kan ontwikkelen en mee kan doen.

Lijsttrekker Frank Schoonbeek: “Iedereen moet kunnen meedoen naar zijn of haar mogelijkheden; daar gaan we mee aan de slag. Daarnaast is een prettige omgeving in je buurt van groot belang om gelukkig(er) en gezonder te leven. Voldoende woningen en faciliteiten in de directe omgeving horen daarbij. Zoals je van ons verwacht gaat het dan ook om de mogelijkheid om in onze mooie natuur te vertoeven, om te kunnen ontspannen door kunst en cultuur en zeker ook een ontmoetingsplek in de buurt.”
Wat D66 Zoetermeer betreft krijgt daarom de inwoner ook meer zeggenschap over de eigen buurt; de omgeving waarvan je als inwoner het beste weet hoe het beter kan en waar je elke dag direct mee te maken hebt.

D66 Zoetermeer gaat ook aan de slag om het woningtekort op te lossen. Wat D66 betreft pakken we dat vooral aan door de doorstroming te bevorderen; door te bouwen voor doelgroepen en rekening houdend met de huidige bewoners.
We nemen onze verantwoordelijkheid voor het milieu; we zorgen voor energie-neutrale woningen, duurzaam vervoer en gaan verder investeren in de natuur in en om onze stad. De fiets krijgt daarom ook zoveel mogelijk voorrang en we zorgen voor een passend energie-advies voor iedereen.

Dit verkiezingsprogramma is geschreven door een commissie van D66-leden, onder leiding van Ian Koster. Afgelopen jaar hebben zij heel veel gesprekken gevoerd met diverse organisaties in de stad. De leden van D66 Zoetermeer hebben het verkiezingsprogramma uiteindelijk vastgesteld. Met dit nieuwe programma gaan de kandidaten voor de nieuwe gemeenteraad de stad in met als doel weer de grootste partij van Zoetermeer te worden.