2022 Wordt een jaar met grote uitdagingen.

We schrijven 8 januari 2022 en de eerste week van het nieuwe jaar zit er alweer op. Het wordt voor iedereen hopelijk een jaar met goede en leuke momenten.

In ieder geval wens ik iedereen die ik nog niet gezien of gesproken heb het allerbeste in goede gezondheid!
Wat ons natuurlijk allemaal bezig houdt is hoe de pandemie zich verder ontwikkelt en welke invloed dat op ons en onze familie, op ons werk en ons sociale leven gaat hebben gedurende dit jaar. Helaas hebben we daar weinig invloed op en we duimen allemaal dat het “oude normaal” weer terugkomt in ons dagelijks leventje.

Voor ons, D66-ers, komen er in ieder geval 2 spannende maanden aan. De gemeenteraadsverkiezingen staan voor de deur en we trekken alle registers open voor een mooie uitslag in Zaanstad. Het zou fantastisch zijn als alle inspanningen gaan lijden tot een grotere D66 vertegenwoordiging in de Zaanse gemeenteraad voor de komende 4 jaar.

Guido van Zanen is vorige week begonnen als onze campagneleider en heeft meteen een vliegende start gemaakt met de steun van ons enthousiaste D66-campagneteam. De meeste campagne activiteiten ontwikkelen we op dit moment online, maar zodra de mogelijkheden er zijn trekken we er meteen op uit.

Zelf heb ik mij vanaf de eerste dag van dit jaar niet verveeld.
Dinsdag en vrijdagmiddag heb ik samen met andere vrijwilligers de taallessen voor de mensen die op de asielzoekers boot gehuisvest zijn weer opgepakt. Met ontheffing van de Corona maatregelen was dit gelukkig weer mogelijk. Het is mooi en dankbaar werk, dus als je tijd hebt meld je dan bij Thara Wielaart (nummer 18 op onze D66 kieslijst).

Vandaag (zaterdag) heb een kijkje genomen bij de voetbalclub Sporting Krommenie. De club organiseert voor de jeugd trainingen en onderlinge wedstrijden: Hulde!

En dan was er weer rumoer bij “Westerkoog Sport”. Het is nog steeds onzeker of deze sportschool met een maatschappelijke functie voor de wijk Westerkoog behouden kan blijven.

Uitdagingen genoeg dus.
Blijf gezond!