Cas Heuvelmans

Voor een duurzame democratie

• 53 jaar
  • Wijk bij Duurstede

Cas Heuvelmans woont met zijn vrouw en hun twee honden sinds 2007 in Wijk bij Duurstede. Hij is vader van twee volwassen dochters van 20 en 23, die in Nijmegen en Groningen wonen.

Als zoon uit een onderwijsgezin past D66, met de aandacht voor onderwijs, als gegoten. Toch zijn het de meer recente ontwikkelingen, zoals rond het milieu en de woningcrisis, die zorgden dat hij zich actief voor de partij ging inzetten. Duurzaamheid heeft dan ook zijn bijzondere interesse.

Na een studie Amerikanistiek aan de Radboud Universiteit Nijmegen rolde hij het communicatievak in. Na 12 jaar bij een public relations-bureau in Bunnik te hebben gewerkt aan onder andere de promotie van de regio Utrechtse Heuvelrug, startte hij in 2012 zijn eigen kantoor. Acht jaar later maakte Cas de overstap naar een Amerikaans bedrijf in technologie voor de bouw- en infra-sector, waar hij nu verantwoordelijk is voor de persactiviteiten in Europa.

Lievelingsplek in je gemeente

Gravenbol: ideale plek voor mens en hond om lekker uit te waaien.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Er zijn grote kansen voor Wijk bij Duurstede om zich te profileren als groene gemeente met een fantastische geschiedenis.

Wat wil jij als raadslid veranderen?

• Meer aandacht voor duurzaamheid.
  • Eindelijk doorpakken met nieuwbouw voor scholen.
  • Een doordachte, integrale aanpak van de verkeersplanning.