Regio D66 Weert

Beeld: D66 Weert

De regio D66 Weert is goed vertegenwoordigd bij de Provinciale Staten verkiezingen
Komende week zijn de verkiezingen voor Provinciale Staten. De verkiezingen zijn enorm belangrijk. Voor Limburg, en dus ook voor Weert. Dat maakt dat er vijf kandidaten uit Weert op de lijst staan.

De 28-jarige Eline Korten staat op plek 16 voor de lijst van D66 Limburg en is daarmee de hoogste Weertenaar op de lijst. Eline is werkzaam bij BeFrank als commercieel / juridisch werker.
“Door te investeren in woningen, bedrijven en cultuur maken we van Limburg
een nog fijnere plek om te leven.”

Op plek 31 staat Gerard Knoop. Gerard is raadslid voor D66 Weert en werkzaam bij GEA Food Solutions in Weert.
“We moeten gaan voor een “CODE GROEN” op alle gebieden; onderwijs, cultuur, natuur, milieu, economisch gezond bedrijfsleven en duurzame energie productie.

Op plek 36 staat Lizbeth Steinbach, wethouder gemeente Weert.
“Ik vind het van groot belang dat wij een sterk geluid vanuit Weert laten horen en een bijdrage leveren aan een leefbare, bereikbare en duurzame provincie.”

Gevolgd door Rob Gerits op plek 41. Rob is lid van het bestuur van Land van Weert. In zijn werkzame leven was hij onder meer onderwijsconsultant voor gemeenten en schoolbesturen.
“Ik sta voor een beter en groener Limburg door stevige inzet op duurzaamheid en natuurbeheer.”

Bert van Wijk sluit op plek 47 de lijst van de Weerter vertegenwoordiging in Limburg.
“Opkomen voor de rechten van het kind en dier in het voorkomen van een klimaatramp en het hebben van een schone aarde om door te geven, hiervoor sta ik.”

Met twee kandidaten uit Nederweert, vier uit Leudal en vier uit Peel en Maas zijn ook de omliggende gemeenten goed vertegenwoordigd op de lijst. Verder valt het groot aantal jongeren op de lijst op.
Stop stilstand. Stem vooruit.
Een aantal grote crisissen en opgaven moeten worden aangepakt. Nog langer wachten met het aanpakken van de stikstofcrisis is onverantwoord. De prachtige natuurgebieden die we hebben moeten kunnen herstellen voor het te laat is. We moeten weer ruimte hebben om huizen te bouwen. Iedereen moet de kans hebben om in zijn of haar eigen stad of dorp een geschikt huis te vinden.
Stem woensdag 15 maart D66 Limburg
Op naar een toekomstbestendig, groen en leefbaar Limburg!