Reces

Het politieke seizoen zit er op. Na twee jaar corona, verkiezingen en formatie is het tijd om even uit te rusten.

Met de vernieuwde fractie zijn we inmiddels goed uit de startblokken. Vorige week maandag zijn onze moties aangenomen voor gezamenlijke woonvormen en een inclusieve participatie bij de ontwikkeling van Costerweg 5-7. En tekenden we mee met een amendement om de ontwikkeling daar zo groen mogelijk te maken en te onderzoeken of er extra parkeerplaatsen aan toegevoegd kunnen worden om straks het centrum ook te kunnen vergroenen. Ook onze motie om de accountantsverklaring bij de jaarstukken voortaan op tijd te krijgen vond brede steun en daar gaan we, evenals met de kwestie van de lozing van de vervuiling van het ENKA-terrein in de Wageningse gracht of de Rijn, mee aan de slag…na het reces…. Tot slot en zeker niet als minste namen we vorige week afscheid van Ellen Speet als griffier. Ellen ook vanaf hier, bedankt voor je tomeloze inzet voor de raad, de regiocommissie Foodvalley en voor de hele stad Wageningen. De rol van de raad heeft altijd je volle aandacht en dankzij jou is de raad benaderbaar voor inwoners. Jij maakte het verschil, heel veel dank.