Vuurwerk in de raad!

De één kan niet wachten tot het 31 december is en noemt het zelfs zijn passie, de ander heeft er een bloedhekel aan: vuurwerk. Het is een thema dat veel mensen bezighoudt. En vrijwel iedereen heeft er een mening over.

Rondetafelgesprek

Op maandag 22 april bespreken we dit thema in de raad. Via deze weg wil ik iedereen oproepen om zijn of haar mening te laten horen tijdens het ‘rondetafelgesprek’ in het stadhuis. Tijdens zo’n rondetafelgesprek luisteren gemeenteraadsleden naar de inbreng van inwoners en stellen zij hierover vragen. Eerder spraken al enkele inwoners in over dit thema. Een hondeneigenaar die deelde wat de onverwachte klappen met zijn hond doen, en een hondentrainster die vertelde over wat er in een getraumatiseerde hond omgaat. En ook iemand die wist hoe in Noorwegen met vuurwerk wordt omgegaan en daarmee een beeld schetste hoe het ook kan.

Aanmelden

Kan je vanuit je eigen ervaring of expertise een bijdrage leveren aan dit gesprek? Doe dit dan zeker! Jouw inbreng vormt mede de basis voor de beslissingen die we nemen over hoe we omgaan met de jaarwisseling in het algemeen en in het bijzonder welke positie er daarbinnen wel of niet voor vuurwerk is. We kunnen alle inbreng hierbij goed gebruiken. Wil je deelnemen? Meld je dan uiterlijk maandagochtend 22 april 9.00 uur aan via [email protected].