Doe effe normaal

Als D66 vinden wij het landelijke asielbeleid tenenkrommend en kortzichtig. Terwijl de spreidingswet onder druk staat en de minister borden wil plaatsen bij AZC’s met de tekst “Hier werken we aan uw terugkeer,” kiezen wij in Wageningen voor een andere aanpak.

Duurzame, menswaardige asielopvang

Wij willen een duurzame en menswaardige asielopvang, waarbij waardigheid, veiligheid en deelname aan de samenleving centraal staan. Daarom streven we naar opvanglocaties waar asielzoekers vanaf dag één ook kunnen meedoen in de Wageningse samenleving. Samen met het COA wordt gewerkt aan één grote opvanglocatie en enkele satellietlocaties voor in totaal 550 plekken. Hierbij krijgen mensen direct de kans om mee te doen in Wageningen. Met goede afspraken over begeleiding en verplaatsing, en waarbij kinderen in de opvang toegang houden tot onderwijs in de buurt, wat essentieel is voor hun ontwikkeling. Tijdens een recente inspreekavond lieten veel inwoners met een groot hart voor de medemens van zich horen. Hoe fijn is dat, al deze mensen zetten zich enorm in. Zo kunnen we ons samen inzetten voor duurzame opvang. En laat ze in Den Haag eens effe normaal gaan doen!

Kop koffie

Eens of oneens, ik nodig je graag uit voor een kop koffie.
Mail me!