Dichtbij het bed

Reist u wel eens binnen Europa? Wat is het toch fijn om gewoon naar Italië, Spanje of Duitsland te kunnen gaan. En hoe gewoon is dat? En wat is het toch fijn dat we hier in vrede leven. En hoe gewoon vinden we dat nog? Droge voeten en voldoende water, hoe gewoon blijft dat nog? Wereldwijd hebben we helaas te maken met oorlogen, klimaatverandering en voedseltekorten. Met grootmachten die veel invloed uitoefenen en onrecht brengen. Met mensenrechten die worden overschreden. Met mensen die op de vlucht moeten gaan voor oorlogen en gevaarlijke situaties. Hoe kunnen we met al deze problemen en uitdagingen het beste omgaan? Hoe kunnen we maximaal invloed hebben? Op al deze vragen is Europa voor ons het antwoord. Samen sta je sterker tegen andere landen. Samen zorg je voor economie, maar ook voor ecologie. Voor democratie en rechtvaardigheid. Voor een sociaal Europa.

Niet alles is zomaar op te lossen binnen Europa, maar alleen bereik je niets. Stem voor Europa, stem voor elkaar, het is belangrijker dan ooit. Spreekt dit jou aan? Stem dan D66. Weet je het nog niet: gebruik de verkiezingswijzer, de app van de Volkskrant of kijk gewoon op de website van politieke partijen. Laat je stem niet verloren gaan.