Bas de Ruig (nr. 2) over groene en klimaatbestendige wijken

Klimaatverandering zorgt voor meer hittestress, wateroverlast en verdere afname van biodiversiteit. D66Velsen zet in op meer groen in de wijk, omdat dit de meest effectieve manier is om de gevolgen van klimaatverandering tegen te gaan. Het helpt water afvoeren na een extreme bui en verkoelt bij hitte. Het realiseren en onderhouden van groen is geen kostenpost, maar juist een investering in de leefomgeving. Goed wonen, is groen wonen!

Bas de Ruig over groene en klimaatbestendige wijken

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Bas de Ruig staat op plaats 2 voor D66Velsen in de gemeenteraadsverkiezingen, is genomineerd als beste raadslid van Nederland en zet zich in voor meer groen. ”Ik zet mij in voor meer groen in de wijken, maar ook om zuiniger te zijn op het groen wat we al hebben. Behoud of verplanting moet het uitgangspunt zijn, in plaats van kap en de houtversnipperaar. Is dat niet mogelijk, dan willen wij serieuze groencompensatie in plaats van een paar jonge sprietjes.”

Door een motie van D66Velsen heeft Velsen al de ambitie dat iedereen binnen 10 minuten in het groen moet kunnen zijn. Maar D66Velsen wil nog verder gaan. ”Meer bomen, groen en water in de wijken en we blijven af van het groen tussen de kernen. Zo kleuren we Velsen groen en zijn we klaar voor de toekomst!”