Fijne plek voor ondernemers
D66 Veenendaal zet zich in om het lokale kleinbedrijf en duurzame lokale werkgelegenheid te stimuleren door het starten van een ‘koop lokaal’ actie. Hierbij moet de gemeente zoveel mogelijk lokaal inkopen en daarnaast inwoners en andere organisaties in de gemeente aanmoedigen om zoveel mogelijk lokaal te kopen.
FoodValley is een merk waarvan onze ondernemers en inwoners kunnen profiteren. De verdere ontwikkeling moet meer focus hebben en tastbaar worden voor de inwoners en ondernemers. De agenda van FoodValley moet beperkt worden tot duurzame economische ontwikkeling, kennis en slimme mobiliteit. Werkgelegenheid in de regio zorgt ook voor lokale banen voor Veenendalers. Daarnaast willen wij dat FoodValley ook voor de inwoners en bezoekers zichtbaar wordt door ontwikkeling van ‘Made in FoodValley’ streekproducten en concepten die door ondernemers in de regio aangeboden worden.
Als gevolg van maatschappelijke ontwikkelingen vindt er zowel nationaal maar ook lokaal steeds meer branchevervaging of – vervlechting plaats. Denk bijvoorbeeld aan de autobedrijven die in 2030 alleen nog elektrische auto’s mogen verkopen en nu al elektrische fietsen gaan verkopen, maar ook andersom. Of een drankje bij de kapper. Dit betekent dat bestemmingsplannen flexibel zullen moeten zijn cq aangepast dienen te worden om deze ondernemers tegemoet te komen.