Kiezers bedankt!

Alle posters en borden zijn weggehaald. Na 6 weken campagne voeren en drie verkiezingsdagen zijn er van de verkiezingen nog maar weinig te merken, behalve dan de uitslag. Voor D66 is dit een grote verandering met de uitslag van vier jaar geleden. Vier jaar geleden werden we de vierde partij in Soest, nu zijn we teruggevallen naar de zesde plek van in totaal tien partijen. Dat is een forse klap voor ons en in alle eerlijkheid, we hadden meer verwacht.

1474

Uiteindelijk hebben 1474 mensen hun stem aan ons gegeven. Helaas kunnen wij niet al deze 1474 mensen persoonlijk bedanken en daarom bedanken wij op deze digitale manier de kiezer. Ook met twee zetels zullen wij proberen het verschil te maken. D66 is een partij dat op een verantwoordelijke manier mee doet in de raad. Wij vertellen niet wat wij allemaal niet willen maar komen zelf met nieuwe ideeën en oplossingen. Met een zetel minder wordt het harder werken, maar daarvoor steken we graag de handen uit de mouwen.

College?

Voor nu feliciteren we de winnaars en we roepen de grote partijen op om de samenwerking op te zoeken. GGS en Soest2002 stonden vaak tegenover elkaar, nu kunnen ze met de VVD samen een college vormen van 15 zetels. Wij weten als geen ander dat er van alles moet gebeuren in Soest en dus hopen wij op een snelle formatie met een uitgestoken hand naar de partijen die niet meedoen.

Samen werken aan vooruitgang

D66 is een partij die verder kijkt dan morgen. Die ook kijkt naar volgend jaar en naar 2030. Wij zetten het belang van ons allen voorop, niet van één groep. Goed en eerlijk bestuur dat niet wegloopt voor problemen. Daar zullen wij verder mee gaan, in wat voor rol dan ook. Tineke Flinterman en Lenneke Welschen zijn klaar om aan de slag te gaan. Voor nu, nogmaals bedankt aan iedereen die ons het vertrouwen heeft gegeven. We gaan samen werken aan vooruitgang.