Dennis ter Beek-Suijkerbuijk

Dennis - Beeld: Ilona van Egdom

Maak kennis met onze kandidaat-raadsleden. Op deze pagina: nummer drie, Dennis ter Beek-Suijkerbuijk

• 31 jaar
  • Soest

In de afgelopen vier jaar mocht ik voor D66 Soest-Soesterberg op een aantal onderwerpen het woord voeren als fractie-assistent.
Ik ben er trots op dat we het verkeer iets veiliger hebben kunnen maken doormiddel van de led-lampjes op de rotonde bij de Dalweg-koningsweg. Ik ben blij dat we nieuwe plannen hebben gemaakt voor de nieuwbouw en renovatie van schoolgebouwen, ondanks dat het misschien niet altijd even makkelijk ging.  Qua veiligheid hebben wij onze stem laten horen. Als het ging over onze jongeren, hebben wij ons best gedaan om andere raadsleden ervan te overtuigen dat jongeren niet alleen overlast geven maar ook een plek verdienen in onze samenleving en dus ook buiten op straat.

Wellicht denkt u bij het lezen hiervan nu, ‘tjah, is dat nu alles?’. U heeft dan volkomen gelijk. Nee, ik ben nog niet klaar. In de aankomende vier jaar wil ik meer voor elkaar krijgen, en daarvoor heb ik uw stem nodig.

D66 is voor mij de partij die voor de troepen uit durft te lopen. D66 brengt nuance, ook als de discussie erg zwart-wit lijkt. We wegen belangen af en proberen pas te oordelen als we alle gegevens hebben. We durven vooruit te kijken. Maar we vergeten het heden en het verleden niet. We kiezen voor samenwerking , binnen de gemeente en daarbuiten. Gevraagd en ongevraagd nemen wij verantwoordelijkheid. We zijn niet gebonden aan een dogmatische partijcultuur, maar dat betekent niet dat we geen principes hebben.  We gaan uit van de kracht van de mens, maar we vergeten de mensen niet die niet mee kunnen komen. Sociaal-Liberaal en optimistisch!

Ik wil meer progressieve keuzes maken.
– Progressieve keuzes als het gaat om de gezondheidzorg. Juist de Corona-periode heeft laten zien hoe belangrijk het is om fit te zijn. Fit in het hoofd, maar ook een fit lichaam. We moeten in de gemeente meer beweging promoten. Leukere wandelroutes creëren met QR codes waarin je kan leren over ons verleden. Meer sportplekken in de groene ruimtes. Meer promoten van fietsen en goed voor onze recreatieplekken zorgen. En natuurlijk goed voor onze sportverenigingen zorgen.
– Progressieve keuzes als het gaat om duurzaamheid en de groene gebieden. We moeten met nieuwe oplossingen durven te komen en ook onze afwegingen duidelijker uitleggen. Progressieve keuzes waarbij we niet egoïstisch de aarde overal maar voor blijven gebruiken. We moeten als gemeente hierin onze verantwoordelijkheid pakken. Daarbij moeten we zeker ‘groene’ gebieden in onze gemeente houden.
– Progressieve keuzes als het gaat om het verkeer. Beseffen dat vrijwel iedereen nog steeds graag de auto wilt gebruiken, maar daar ook kansen liggen. Electrische auto’s dus promoten en op sommige plekken de auto niet de voorrang te geven of zelfs om te leiden. Wat uiteindelijk ook beter is voor de automobilist.
– Progressieve keuzes als het gaat om het sociaal domein. Als mensen niet mee kunnen komen in onze maatschappij, dan moeten wij die mensen helpen. D66 gebruikt niet voor niets de slogan ‘laat iedereen vrij, maar niemand vallen’.
– Progressieve keuzes als het gaat om sociale veiligheid voor de lhbti+ gemeenschap en voor mensen die zich misschien een beetje anders voelen. Iedereen moet zich uiteindelijk veilig kunnen voelen in de maatschappij en dus in onze gemeente.

Wie ben ik? Mijn naam is Dennis ter Beek-Suijkerbuijk. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om andere plekken te ontdekken. Kleine steden in Nederland te bezoeken en daarmee ook meteen te kijken wat we van die plekken kunnen leren. Zoals ik de afgelopen jaren bijvoorbeeld een jongerencentrum in Doetinchem heb bezocht, verrassend geïnspireerd werd door de fietspaden in Oost-Nederland en jaloersmakende naar de wandel- en fietsroutes in het zuiden van Limburg heb gekeken. Geschiedenis is mijn grote liefde. Dus ik lees, kijk, hoor, proef en voel graag de geschiedenis van een plek. Daarnaast kook ik graag, zit ik veel op mijn wielrenfiets, luister ik graag naar muziek (bijvoorbeeld: U2, Bowie, Elton John, Billie Eilish, Twenty One Pilots, Dua Lipa) en vind ik het leuk om nieuwe mensen te leren kennen.

Sinds 2019 ben ik getrouwd met Elske. Je kunt haar ook kennen van de Soesterse politiek, zij is actief lid van GroenLinks en in de afgelopen periode was zij voor die partij raadslid. En ja, dat was soms lastig. Verder houd ik van onze bossen, fiets ongelofelijk graag in onze omgeving en ben trots op wat wij als Soest en Soesterberg te bieden hebben. We mogen dat nog wel meer laten zien. Stoppen met mensen uit onze dorpen proberen te weren, meer open en trots zijn op wat wij kunnen laten zien.
En daarom wil ik de aankomende vier jaar voor u de raad in. Om onze dorpen nog mooier te maken met een oog naar de geschiedenis en een oog naar de toekomst. Zodat we met trots naar de dorpen te kijken waar we zo graag komen, Wij kunnen het. Helpt u ons mee? Stem op mij, stem op D66

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

De vliegbasis Soesterberg. Hier komt zo ongelofelijk veel samen. Je kan daar de geschiedenis nog zien en ruiken maar ook de natuur is duidelijk zichtbaar en aanwezig. En natuurlijk ook de nieuwe ontwikkelingen om de vliegbasis heen. Met één been sta je in het verleden en met de andere sta je in het heden. De volgende stap gaat direct de toekomst in.