Eilandelijke economie

We willen met denk- en daadkracht economie en ecologie aan elkaar verbinden. We enthousiasmeren bedrijven om verder te verduurzamen en de kansen van de energietransitie en versterking van de natuur te pakken.

Regelingen en subsidies

Met de aanstelling van een ‘groene boswachter’ helpen we bedrijven hun weg te vinden in het woud van regelingen en subsidies. We helpen bestaande bedrijven om verder te groeien.

Ondernemers en jongeren

De aanwas van jonge vakmensen is hard nodig. We zorgen dat het onderwijs inspeelt op behoeften van het lokale bedrijfsleven en werken actief aan verbindingen tussen het onderwijs, bedrijfsleven en culturele sector. Met start up hubs bieden we kansen voor startende ondernemers en leerlingen om hun ondernemerstalenten te leren ontdekken en te ontwikkelen. Uiteraard geven we daarbij als gemeente het goede voorbeeld, door startende ondernemers in aanmerking te laten komen voor opdrachten van de gemeente. In de recreatie sturen we op een gevarieerd aanbod voor iedere portemonnee. Bij de herstructurering van parken vinden we het belangrijk dat de belangen van de bestaande recreanten beter beschermd worden.

• we stellen een ‘groene boswachter’ aan die helpt in het woud van regelingen en subsidies
  • we sturen op een divers recreatief aanbod
  • we creëren kansen voor startende ondernemers, ook met de uitvoering van opdrachten
  • we stimuleren verbinding tussen onderwijs,