Kandidatenlijst 2022-2026

Top 7 Kandidaten D66 Renkum - Beeld: Peter van Norden

De top van de D66-lijst bestaat uit een evenwichtige combinatie van kandidaten met ruime ervaring in de Renkumse gemeenteraad en nieuwe, jonge kandidaten die een energiek, nieuw geluid inbrengen. De naam van de lijsttrekker was al bekend: in mei kozen de leden van D66 Renkum Fedor Cuppen voor de bovenste plek op de kieslijst. Fedor heeft meerdere jaren ervaring als raadslid. Naast hem staan mensen met veel ervaring zoals de huidige raadsleden Hanneke Mijnhart op plek 2 en Daniëlle Bondt en Peter Kraak op respectievelijk de plekken 5 en 6. Op de plekken 3 en 4 staan twee van de nieuwe jonge gezichten, die allebei al jaren binnen D66 actief zijn: Dorien Firet op plek 3 en Rozemarijn van Spaendonck op plek 4. Dorien studeert Bestuurs- en Organisatiewetenschap en Rozemarijn werkt als Universitair docent Straf(proces)recht. Op de zevende en achtste plek van de lijst staan ook twee nieuwe gezichten: Lennart Santbergen, Adviseur bedrijfsvoering bij College voor de toelating van gewasbeschermingsmiddelen en biociden en Tristan Stokman, masterstudent Internationale betrekkingen in historisch perspectief.

Naast deze top van de lijst vormt ook de rest van de kandidaten een afspiegeling van dat wat hierboven al genoemd is: een mix van bekende kandidaten met ervaring in de Renkumse gemeentepolitiek en nieuwe kandidaten. Het is al met al een lijst geworden van een groep bevlogen mensen die zich de komende jaren wil inzetten voor de gemeente Renkum vanuit het D66-gedachtengoed. D66 Renkum ziet met zo’n mooie kandidatenlijst de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 met het volste vertrouwen tegemoet.

1.       Fedor Cuppen
2.       Hanneke Mijnhart