Aandacht voor ondernemers

Bij de raadsvergadering van 1 maart 2023 stond ook de naam van D66 Renkum boven de motie ‘Aandacht voor ondernemers’. Wij wensen als fractie een proactief beleid voor onze ondernemers die in moeilijke tijden verkeren door de hoge energiekosten. Van een proactief beleid vanuit de
gemeente is niets te merken en ook zoiets simpels als het versturen van facturen voor de reclamebelasting is misgegaan in 2022. Deze facturen zijn onlangs alsnog verstuurd, maar er vindt voor ondernemers daardoor nu een stapeling van kosten plaats. De factuur van 2023 zal voor hen namelijk ook snel komen. Omdat dit tegen afspraken is en het uiteindelijk een fout vanuit de gemeente is roepen we in de motie op om de reclamebelasting van 2023 voor ondernemers kwijt te schelden. Ook wijzen we als fractie op het feit dat de motie ´Steun voor de Renkumse ondernemers in de energiecrisis’ van 4 maanden geleden nog steeds niet is uitgevoerd.

Heeft dit alles voor u ook consequenties, laat ons dat dan weten. Dat kan via [email protected] of door ons persoonlijk te benaderen. Samen met u kan de fractie van D66 Renkum ervoor zorgen dat ondernemers van de gemeente de aandacht krijgen die zij verdienen, zeker als die ook is toegezegd.

Samen ondernemen - Beeld: Beeldbank