Niels Folgers

Niels Folgers - Niels staat op plek 1 voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Beeld: Duën Holterman

Niels Folgers

• 34 jaar
  • Deventer
  • Heino

Na afronding van de studies politicologie en bestuurskunde (Radboud Universiteit) werkte Niels als raadsadviseur voor de gemeente Utrecht; inmiddels geeft hij les op het Landstede in Raalte. “Het is prachtig om sinds de zomer van 2019 terug te zijn op de plek waar ik ben opgegroeid, in dé enige echte Parel van Salland, Heino.”

“Salland is de plek waar ik altijd gelukkig en gezond ben geweest. Iedereen heeft goede zin, de bloemetjes en de giertankers ruiken altijd heerlijk, en in Salland nemen mensen nog steeds de tijd voor elkaar. Alle redenen om hier je leven te leven. In die zin slaat de slogan van het verkiezingsprogramma, gelukkig en gezond in een betaalbaar huis, voor een groot deel op het mooie leven hier.”

“Helaas komt één onderdeel van het Sallandse leven voor velen steeds meer onder druk te staan: een betaalbaar huis. Door het gebrek aan slimme gemeentelijke inzet zie je hoe jongeren onze gemeenschap blijven verlaten, terwijl mensen door onvoorziene omstandigheden snel nieuwe woonruimten nodig hebben tot wanhoop worden gedreven. Ik zet me de komende vier jaar met enthousiasme in voor al die huizen waarop de inwoners van onze gemeente al veel te lang moeten wachten.”

“Dit kan natuurlijk niet alleen. Wil je ook meedoen of heb je goede ideeën hoe we in Salland nog gelukkiger en gezonder kunnen leven? Schroom niet, en spreek me aan op straat, of bel gewoon. Want bij D66 Raalte houden de lijntjes graag kort. Zo hoort dat in een dorp.”

Op het terras tijdens de Pompdagen