Winkels mogen nu open op alle feestdagen

Donderdag 29 februari heeft de gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp de nieuwe winkeltijdenverordening vastgesteld. Door de nieuwe verordening kunnen de winkels in onze gemeente voortaan ook open op Kerstavond, 1e Kerstdag, 1e Paasdag, en 1e Pinksterdag.

Mijlpaal

Alleen op Dodenherdenking 4 mei blijven de winkels in onze gemeente verplicht gesloten. Voor D66 is de vaststelling van de nieuwe winkeltijdenverordening een belangrijke mijlpaal.

Niets moet, alles mag

D66 vindt het belangrijk dat ondernemers zélf kunnen bepalen wanneer zij hun winkel wel of niet openen. Daarbij heeft de ondernemer volledige keuzevrijheid: de nieuwe verordening biedt de mogelijkheid tot ruimere winkelopeningstijden, maar verplicht dit uiteraard niet. Met de nieuwe verordening kunnen de winkeliers in Pijnacker-Nootdorp nu net zo vaak hun winkel openen als ondernemers in omliggende gemeenten.

Brede steun

De aanpassing van de winkeltijdenverordening volgt op een motie van VVD, D66, Gemeentebelangen, Eerlijk Alternatief en Fractie Graafland, die in oktober 2023 werd aangenomen door de gemeenteraad.

Zie ook het artikel van Pijnacker-Nootdorp.tv.