Daniël de Wolf

Daniël de Wolf - Beeld: Edwin Mulder

Daniël is sinds maart 2018 gemeenteraadslid voor D66. Daar heeft hij o.a. luchtkwaliteit op de kaart gezet en schuwt hij niet om zijn technische achtergrond in te zetten bij elk onderwerp. Sinds kort is hij de fractievoorzitter.

• 38 jaar
  • Pijnacker

Als ingenieur heeft Daniël een scherp oog voor de details, en vanuit z’n D66-hart houdt hij altijd in z’n achterhoofd dat iedereen eerlijk en gelijkwaardig behandeld dient te worden.

Ook is hij altijd bereid om mensen te ontmoeten, zodat hij kan luisteren naar hun zorgen en waar nodig tekst en uitleg kan geven over de lokale politiek.

Daarnaast neemt hij ook de verantwoordelijkheden die gemeenteraadsleden gezamenlijk moeten dragen, zoals het voorbereiden en voorzitten van raadsvergaderingen met de agendacommissie.

In het dagelijks leven is Daniël beleidsmedewerker bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, waar hij sturing aan een de ontwikkeling van onder andere www.overheid.nl. Ook is hij de trotse vader van twee kleine dochtertjes, en woont met z’n vrouw in Ackerswoude.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

Elke plek is mij even lief, zolang er maar goede gesprekken gevoerd kunnen worden!

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Bij het bouwen van nieuwe woonwijken niet alleen focussen op de losse woningen, maar juist ook het totaalplaatje: dat mensen er samen kunnen leven. Goede buurten worden gemaakt door goede buren. Dát moet de gemeente faciliteren!

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Ook andere woningen bouwen dan de standaard eengezinswoning, zoals woonzorgvormen, groepswoningen en dergelijke
  • Digitale systemen van de gemeente transparanter maken
  • Burgerparticipatie verduidelijken en inzichtelijk maken

Wat doe je het liefst in je vrije tijd?

Naast het doorbrengen van tijd met gezin, vrienden, familie en de D66-fractie, blijft er tegenwoordig nog maar weinig tijd over. Het meeste tijd besteed ik op dit moment aan films en series kijken, en doe-het-zelven in huis. Daarnaast heb ik een lange lijst hobbies die liggen te verstoffen: squashen, zeilen, drummen, zingen, gamen, lezen, om er maar een paar te noemen…