Oude wijn in nieuwe zakken

PvdA, D66, PUUR en GroenLinks zullen de voorliggende Raadsagenda niet ondertekenen.

Op 4 juli viel de coalitie van VVD, CDA, PvdI en lijst Salman uit elkaar. Na het werk van de informateur kreeg formateur Robert Strijk de opdracht te onderzoeken met welke partijen een vruchtbare samenwerking mogelijk zou zijn. De formateur stelt nu namens de fracties VVD, CDA, PvdI, NZLokaal Lijst Salman en Lijst de Moor voor te gaan werken met een zogenaamde Raadsagenda. Deze agenda is gebaseerd op eerdere stukken van de oude coalitie.

PvdA, D66, Puur en GroenLinks zien deze agenda als oude wijn in nieuwe zakken. In de gesprekken die wij als partijen met de formateur hadden, hebben wij gezegd open te staan voor samenwerking met andere partijen. Samenwerken betekent in onze ogen dat er voor ons belangrijke punten in deze nieuwe agenda ook zichtbaar zouden worden. Onze uitgestoken hand heeft op geen enkel moment een serieuze reactie gekregen van de ‘oude coalitie’.

Wij zullen ons de komende bestuursperiode blijven inzetten voor de toekomst van onze gemeente. Wij staan voor verduurzaming die ambitieuzer en betaalbaar is, voor een socialer Noordwijk en zetten ons volledig in op betaalbaar wonen. Vanuit de oppositie zullen wij ons hard blijven maken voor keuzes die hieraan bijdragen.