Meer hoogbouw in Kortgene? Knap eerst oude recreatiewoningen op!

Willen we echt nog meer recreatiewoningen op Noord-Beveland? In de laatste informatieve raadsvergadering presenteerde projectontwikkelaar Marsaki een plan om in Kortgene het “gat te vullen” op de hoek Kaaidijk, Veerdam, Beurtschipperstraat. met 20 appartementen.

De skyline van Kortgene moet internationale allure hebben dus het wordt weer hoogbouw (15 meter). Zie ook het artikel in de PZC.

Zeeland, dus ook Noord-Beveland, heeft inmiddels 1400 gedateerde recreatiewoningen, blijkt uit de concept omgevingsvisie van de provincie. Dat zijn woningen die niet aantrekkelijk zijn voor verhuur of verkoop aan recreanten. D66 Noord-Beveland vindt dat we eerst die oude recreatiebungalows of -appartementen moeten opknappen tot courante woningen voordat we nog meer groen opofferen aan nieuwe projecten.

D66 wil dat verdere uitbreiding van het aantal recreatiewoningen op Noord-Beveland nu eens even stopt!

De burgers van Noord-Beveland mogen hun zegje doen over het Kortgeense plan, maar dat moet wel snel want de projectontwikkelaar wil eind 2018 beginnen. Laat dus (snel) uw stem horen!