Ton van Hoof

Ton van Hoof - Beeld: D66 Moerdijk

Toen D66 een eigen afdeling in Moerdijk oprichtte, heeft Ton zich daarbij aangesloten waarbij hij in mei 2018 benoemd is als burgerraadslid.

• 50 jaar
  • Zevenbergen

Hierbij richt Ton zich voornamelijk op de fysieke infrastructuur van onze gemeente. Uit zijn werk in de logistieke sector haalt hij zijn inspiratie en heeft hij ervaring met dergelijke vraagstukken welk hij gebruikt in zijn werkzaamheden voor D66 Moerdijk.

Persoonlijk

In de zomer van 1973 zag Ton het levenslicht en na zijn geboorte in het ziekenhuis van Roosendaal heeft hij altijd in 1 van de kernen gewoond die nu bij de Gemeente Moerdijk horen. Totdat hij in 1995 trouwde met zijn vrouw Clazina woonde hij in het mooie Fijnaart, waar hij jarenlang gevoetbald heeft bij het toenmalige Kaaise Boys en was hij veelvuldig te vinden in het toenmalige uitgaansleven in het dorp.

In 1995 verhuisde hij naar Klundert. Hier kreeg hij met zijn vrouw drie zonen, met wie hij veelvuldig bij voetbalvereniging Klundert en korfbalvereniging DSO te vinden was.

Uiteindelijk is Ton met zijn gezin naar Zevenbergen verhuisd. Je kan Ton dus wel een echte inwoner van de gemeente Moerdijk noemen.

Daarnaast werkt Ton ook al weer jaren ‘op het industrieterrein Moerdijk’ als senior customer service agent bij een logistieke dienstverlener.

In zijn vrije tijd is Ton een groot muziekliefhebber en maakt hij vanuit zijn thuisstudio diverse podcasts, waaronder de podcast voor D66 Moerdijk.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Een eerlijke, open gemeente waar iedereen vrij gelaten wordt, maar waarbij we niemand laten vallen. Dat is de landelijke slogan van D66, die natuurlijk ook lokaal geldt.

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Een veilig industrieterrein met goede infrastructuur, maar ook met oog voor de natuur.
  • Woonbare kernen in de gemeente voor jong en oud, met mooi verenigingsleven, goed onderwijs en oog voor cultuur en sport.
  • Duidelijke en transparante communicatie.

Mooiste plek in de gemeente Moerdijk

Iedere plek in de gemeente waar mensen zichzelf kunnen zijn en daardoor gelukkig zijn, behoren tot de mooiste plekken in onze gemeente. Aan ons de mooie taak om deze hoeveelheid mooie plekken te laten groeien.