Fractie van D66 trots op het raadsprogramma!

De fractie van D66 is erg trots en tevreden over het raadsprogramma wat we met de 8 fracties van Midden-Drenthe hebben opgesteld. De raad ziet op de genoemde 5 punten een noodzaak tot samenwerken, om zo het beste voor de inwoners van Midden-Drenthe te kunnen realiseren.
De 5 punten waren ook items uit het verkiezingsprogramma van D66 en een goede samenwerking begint altijd met waar je het met elkaar over eens bent.
De collegepartijen hebben ook nog een eigen bestuursprogramma opgesteld, waarin ze soms al een voorschot nemen op de verdere invulling van het raadsprogramma. We zullen in de raadszaal nog wel over de betreffende onderwerpen debatteren, maar D66 hoopt dat we, door goed te luisteren naar elkaar, de komende 4 jaar in een goede samenwerking de nodige zaken met elkaar kunnen bereiken. D66 zit er in elk geval constructief in en zal haar kennis en expertise inzetten om hierbij de aandacht op de juiste punten te leggen.

We willen als D66 fractie de formateurs Erjen Derks, Joop Hofman en Allard Gunink voor de ondersteuning bedanken en ook al mijn collega-fracties voor hun constructieve en collegiale opstelling, waardoor dit raadsprogramma mogelijk is geworden.
D66 Midden-Drenthe
Arnoud Knoeff