Voetgangers, fietsers, en automobilisten
D66 is voorstander van een oplossing door middel van een vernieuwde brugverbinding met 2 x 2 rijstroken en een aparte baan voor langzaam verkeer. Deze oplossing zal in nauwe samenwerking met buurtgemeenten Krimpenerwaard en Capelle aan den IJssel moeten worden vormgegeven omdat bijvoorbeeld woningbouwactiviteiten in deze gemeente een directe invloed hebben op verkeersstromen. De aanleg van een P&R met van daaruit een frequente OV verbinding naar Rotterdam kan zowel voor Krimpen als voor Krimpenerwaard een geschikte oplossing zijn om autoverkeer over de Algerabrug te beperken.
Daarnaast blijft het wenselijk om te blijven streven naar mogelijke oplossingen met een extra oeververbinding, al dan niet met metro/lightrail/sneltram.
- D66 wil structurele toekomstbestendige oplossingen voor de oeververbinding Krimpen-Capelle.
- D66 wil komen tot de aanleg van een P&R met aansluitend frequent OV naar Rotterdam centrum.
- D66 wil dat de investeringen en renovaties aan de weg zo snel mogelijk met minimale overlast worden uitgevoerd. Als doorwerken op zondag daarbij helpt moet dat zeker tot de mogelijkheden behoren.