D66 Valentijnstaart 2023 naar de Historische Kring Huizen

De D66 Valentijnstaart 2023 is op maandagmiddag 13 februari 2023 uitgereikt aan de Historische Kring Huizen. Al sinds jaar en dag geeft D66 Huizen rond Valentijnsdag een taart aan een groep vrijwilligers om hen eens extra in het zonnetje te zetten.
In voorgaande jaren ging de taart onder andere naar Tijd voor Meedoen, de Brandweer, het Taalcafé, de Voedselbank en De Vrijwilligerscentrale Huizen.

Beeld: Sawan Bruins

Dit jaar gaat de taart naar de Historische Kring Huizen

De Historische Kring is een belangrijke organisatie om de historie en cultuur van Huizen te documenteren en uit te dragen. Tijdens de uitreiking van de taart door wethouder Karin van Werven en D66 raadslid Fatima Fitskie legde de vrijwilligers uit waar ze zich onder meer mee bezig houden. Hierbij ging het niet alleen om het behoud van tastbare cultuur (zoals de archieven met foto’s en klederdracht), maar ook over de plannen om meer aandacht te besteden aan het Huizer dialect.

Een grote groep vrijwilligers nam de taart in ontvangst. Ze vonden het leuk om op deze manier eens extra aandacht te krijgen voor hun werk.