Bram Schröder neemt afscheid als fractievoorzitter van D66 Huizen

Na 10 jaar vertrekt Bram Schröder als fractievoorzitter en raadslid van D66, vanwege verhuizing naar Amersfoort.

Afscheid Bram Schröder

Bram Schröder - Beeld: Art Print Service

Bram is geboren en getogen in Huizen en heeft zich vanaf zijn 20ste actief ingezet voor de Huizer gemeentepolitiek. Bram is de afgelopen 10 jaar gemeenteraadslid voor D66 geweest. Al die tijd was hij het jongste raadslid. Belangrijk speerpunt voor hem was dat alle buurten van Huizen evenveel aandacht verdienen. Daarnaast heeft hij onder andere bijgedragen aan de totstandkoming van diverse woningbouwprojecten, de kustvisie, een beter (H)OV, verduurzaming en was een aanjager van de zondagsopenstelling.

Bram: “Helaas heb ik de keus moeten maken om afscheid te nemen van Huizen en daarmee van de Huizer gemeenteraad. Na jaren zoeken naar een passende koopwoning in Huizen, hebben we die uiteindelijk in Amersfoort gevonden. Ik ga ons mooie dorp, de groene omgeving en de fijne politiek missen. Gelukkig is D66 met Sawan, Fatima, Maarten en met onze wethouder Karin in zeer goede handen.”

Maarten Baltus neemt raadzetel over

Maarten Baltus (42 jaar) neemt de raadszetel van Bram Schröder over. Maarten is de afgelopen jaren lid geweest van de steunfractie van D66. Hij maakte deze raadsperiode ook deel uit van de Commissie ABM en de Jaarrekeningcommissie. Maarten is mbo-docent recht in Amsterdam en voormalig strafrechtadvocaat. Hij wil zijn kennis en ervaring met veel enthousiasme inzetten in de raad.

Sawan Bruins wordt fractievoorzitter

Het fractievoorzitterschap wordt overgenomen door Sawan Bruins, die sinds 2022 raadslid is in Huizen. Daarvoor was hij 6 jaar actief als D66-raadslid in de gemeente Gooise Meren. Sawan heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en de politiek, en zijn politieke focus ligt op duurzaamheid, wonen en groen.

Sawan: “Ik vind het een eer dat de fractie mij heeft gekozen om het fractievoorzitterschap over te nemen. Ik wil als fractievoorzitter doorgaan op de solide basis die Bram heeft gelegd. Ik wens Bram heel veel geluk in Amersfoort en we zullen zijn persoonlijkheid en kennis gaan missen in de fractie.”

Bram Schröder neemt op 21 maart 2024 officieel afscheid tijdens de raadsvergadering. Tijdens diezelfde vergadering zal Maarten Baltus worden geïnstalleerd als raadslid.