D66 Valentijnstaart 2022 naar De Vrijwilligerscentrale Huizen

Beeld: Sawan Bruins

De D66 Valentijnstaart 2022 is op dinsdagmiddag 8 februari 2022 uitgereikt aan de Vrijwilligerscentrale Huizen.

Valentijnstaart

Al sinds jaar en dag geeft D66 Huizen rond Valentijnsdag een taart aan een groep vrijwilligers om hen eens extra in het zonnetje te zetten. In voorgaande jaren ging de taart onder andere naar Tijd voor Meedoen, de Brandweer, het Taalcafé, de Voedselbank en Stichting Kunst & Cultuur Huizen.

Vrijwilligerscentrale Huizen

Dit jaar ging de taart naar de Vrijwilligerscentrale Huizen. De Vrijwilligerscentrale speelt al tientallen jaren een belangrijke rol in Huizen. Met bijvoorbeeld de bijna tweehonderd vrijwilligers bij de thuishulp, die mede-inwoners uit Huizen helpen met kleine klusjes in en om het huis. Met de organisatie van de maatschappelijke stages voor de middelbare scholieren in Huizen. Met het ondersteunen van initiatieven van inwoners in Huizen die voor verbinding zorgen met elkaar. Zeker in de Coronaperiode is gebleken hoe onmisbaar al die vrijwilligers zijn.

Emmy van Galen en Fons Meijer namen de taart in ontvangst namens alle vrijwilligers die bij de Vrijwilligerscentrale actief zijn. Ze vonden het leuk om op deze manier eens extra waardering te krijgen voor hun werk.