Ambulances als gift aan Marokko

Het Platform Allochtone Ondernemers Binnenstad heeft op initiatief van mij het afgelopen jaar geld ingezameld bij ondernemers binnen en buiten ‘t Gooi om twee ambulances te kunnen kopen voor Gemeenten in Marokko, die tot op heden niet kunnen beschikken over gedegen transport van patiënten en voor medische noodhulp. Inmiddels zijn de ambulances aangekocht en wil het Platform deze overdragen aan de Gemeenten Khemis Dades Zaouit El Bir provincie Tinghir en gemeente Ouardana Beni Oulichek provincie Driouch.

Onze wethouder Gerard Kuiper zorgde voor de overdracht van de twee ambulances.  De genodigden hebben zich op vrijdag 9 juli verzameld bij restaurant La Cuisine in Hilversum.

Van daaruit zijn wij richting het Stationsplein gegaan voor de ceremoniële overdracht, alwaar de wethouder een korte speech heeft gehouden en de eigendomspapieren aan twee vertegenwoordigers van de gemeenten in Marokko overhandigd.

Namens het platform willen we u nogmaals bedanken voor uw bereidheid om aan deze feestelijke dag mee te werken. Ik dank alle ondernemers in ’t Gooi, ook ondernemers die geen deel hebben genomen aan dit initiatief. Het volgende initiatief start in oktober 2021.