Bregje Hoed is nieuwe fractiemedewerker D66 Groningen

Hier ziet u Bregje Hoed. Beeld: Eigen foto

Per 1 december volgt Bregje Hoed Isa Peters op als fractiemedewerker voor D66 in de gemeenteraad Groningen.

De nieuwe fractiemedewerker

Bregje Hoed (23) is de nieuwe fractiemedewerker voor D66. Deze jonge studente begint rustig met de noodzakelijke taken totdat zij is afgestudeerd en zal daarna volledig ter beschikking van de fractie staan. Ze zal hierbij niet alleen de fractie ondersteunen, maar ook verantwoordelijk zijn voor de communicatie, net als Peters. “Ik heb ontzettend veel zin in deze nieuwe uitdaging. Ik ga met veel plezier de komende tijd samen met de fractie aan de slag om een sterke oppositiepartij neer te zetten die zich inzet voor een groen en leefbaar Groningen.”

Wat heeft Bregje gedaan?

Bregje studeert momenteel nog aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Ze is bezig met afstuderen van de onderzoeksmaster Classical, Medieval, and Early Modern Studies waarbinnen zij gefocust heeft op Oud Engelse taal en literatuur en boekwetenschappen. Daarvoor deed zij de bachelor English Language and Culture. Wat nog resteert is het afronden van haar masterscriptie, die gaat over het leesgedrag van reizende vrouwen in de late middeleeuwen. “Ik hoop mijn begrip van hoe tekst werkt en hoe iets overgebracht kan worden mee te kunnen nemen in mijn werk voor de fractie.”

Bregje & D66

Bregje loopt al even mee binnen de partij. Na de Tweede Kamerverkiezing van 2021 werd zij lid. Zij heeft altijd al een politieke carrière gewild en kon zich goed vinden in het sociaal-liberalisme. In haar korte tijd bij de partij heeft ze al actief meegedaan binnen de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 en was ze lid van het afdelingsbestuur. Binnen het bestuur heeft zij zich bezig gehouden met communicatie en jongeren.