Stop stilstand.
Stem vooruit.

Provinciale Statenverkiezingen 2023

Stem D66 op 15 maart.

D66 maakt keuzes voor de toekomst, ook voor de Gooi en Vechtstreek. Ook als die moeilijk zijn. De tijd van pappen en nathouden is voorbij. Noord-Holland verdient beter. Het maken van echte keuzes stopt stilstand en brengt de Gooi en Vechtstreek vooruit. D66 gaat voor meer groene energie, meer betaalbare woningen, betere bereikbaarheid en schonere lucht. Kies voor een partij die denkt aan de volgende generatie.

Stop stilstand. Stem vooruit. Stem D66.

Stem de volgende generatie vooruit.

Wij willen Gooise Meren, Hilversum, Wijdemeren, Laren, Blaricum, Huizen en de rest van de provincie vooruit brengen! We staan in Noord-Holland voor grote uitdagingen. Steeds vaker zorgen deze opgaven voor verdeeldheid in de samenleving. Wij willen keuzes maken met lef en een positief geluid laten horen.

Stem klimaat vooruit.

De energietransitie gaat te langzaam. Onze planeet warmt snel op. D66 kiest voor duurzaam en zet klimaat op 1. We zetten in op schone energie én besparing. Alleen zo houden we de gooi en Vechtstreek nu en in de toekomst bewoonbaar.

Stem bereikbaarheid vooruit.

Het verkeer in de Gooi en Vechtstreek loopt vast. De bereikbaarheid in de hele regio staat onder druk. D66 kiest er voor om fors te investeren in de mobiliteit en infra in de regio. De OV-verbindingen moeten worden verbeterd, zodat we een volwaardig en groen alternatief bieden, dat bovendien sneller is dan de auto. zo zorgen wij er voor dat alle kernen in de Gooi en Vechtstreek bereikbaar blijven.

D66 zet zich oa in voor:
– de HOV-verbinding van Almere naar Utrecht (via het Gooi)
– samenwerking tussen de vervoerregio’s Amsterdam en Utrecht bij de bereikbaarheid van de Gooi- en Vechtstreek
– een studie naar een lightrailverbinding tussen Amsterdam, Huizen en Hilversum
– bereikbaarheid bezien vanuit de leefbaarheid van de omgeving en gezondheidsrisico’s (geluidsoverlast en uitstoot)

Stem natuur vooruit.

De stikstofuitstoot is te hoog. Onze biodiversiteit wordt ernstig bedreigd. D66 vertelt het eerlijke verhaal. We moeten drastisch inzetten op natuurinclusieve landbouw en de eerlijke productie van beter voedsel. Zo kunnen we in de Gooi en Vechtstreek blijven genieten van onze bossen, heide en plassen.