Maarten Balzar

• 54 jaar
  • Hoorn
  • Bussum

Maarten geniet al sinds zijn jeugd van de voortreffelijke voorzieningen in Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg. Na een boeiende periode als fractievoorzitter wil hij zich als raadslid inzetten voor een harmonieuze en duurzame samenleving.

Wat is je lievelingsplek in Gooise Meren?

Oei. Gooise Meren is eigenlijk één grote plek waar ik graag verblijf. Als ik dan toch moet kiezen, dan wordt het het Brediuskwartier: een heerlijke groene wijk met Het Mouwtje en het Bilderdijkpark. In deze periode van thuiswerken is het heerlijk om hier een rondje te lopen. Daarnaast ben ik dol op het strandje van Muiderberg vanwege de kleinschaligheid van de watersport, de haven van Muiden, inclusief het Muiderslot, en natuurlijk Naarden Vesting. Dus toch stiekem weer gewoon heel Gooise Meren. 🙂

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

We hebben eigenlijk nog maar één kans om serieus aan de slag te gaan om verdere opwarming van de aarde te voorkomen. Ik vind dat Gooise Meren een voorbeeld zou moeten willen zijn. We kunnen meer doen om CO2 opname te vergroten. We kunnen de gemeente nog groener maken door bomenkap tegen te gaan en veel meer groen aan te planten. Ook kunnen we het groenbeheer nog meer inzetten om biodiversiteit te verbeteren. We zijn al begonnen met projecten als aquathermie in Muiderberg. We kunnen nog veel meer doen om de energietransitie te versnellen.

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Een groenere gemeente
  • Meer ambitie in de energietransitie
  • De zonnegeluidswal bij het Naarderbos en verdere uitrol van het aquathermieproject.