Jacqueline Sweerts

Jaqueline Sweerts – Fractievoorzitter en kandidaat raadslid D66 Gooise Meren - Beeld: Jacq Roos Fotografie

Onderwijsadviseur

• 58 jaar
  • Losser
  • Bussum

Jacqueline zet zich vol passie in voor de verbetering van de leefbaarheid, het onderwijs, de jeugdzorg en burgerparticipatie in Gooise Meren. Als eigenaar van een onderwijsadviesbureau heeft zij goed zicht op de praktijk. Daarnaast is zij als vrijwilliger actief bij diverse goede doelen voor kinderen, gehandicapten en ouderen.

Lievelingsplek in je gemeente

Waar zal ik beginnen? Stadzigt, strandjeMuiderberg, Bussumse heide – allemaal plekken waar het heerlijk is om te wandelen! Het is ook goed toeven in de heerlijke restaurantjes in Muiden, Bussum en Naarden-Vesting.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

De behoefte aan woningen legt druk op het groene karakter van Gooise Meren. We hebben nu de kans om én meer woningen te bouwen én de gemeente groener te maken. Ik wil een gemeente met behoud van waardevolle natuur, het verbeteren van onderwijs en het terugdringen van wachtlijsten in de jeugdzorg. De komende vier jaar zie ik het ook als kans en plicht om de eenzaamheid onder ouderen en jongeren te bestrijden, helemaal in deze post-corona tijd.

Wat zijn vier zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Betere samenwerking tussen jeugdzorg en onderwijs
  • Sociale en onderwijsachterstanden oplossen
  • Wachtlijsten jeugdzorg terugdringen
  • Aandacht voor mantelzorg en eenzaamheid