D66 Diemen haalt ideeën op bij inwoners

D66 Diemen wil continu in gesprek blijven met de inwoners van Diemen. Een van de manieren waarop we dat doen is de wijk ingaan. We bellen aan en vragen wat mensen fijn vinden aan wonen in Diemen en wat er beter kan. Op 3 juni waren we in Ruimzicht-West.

Beeld: Rick Poelwijk

In gesprek

Bijna de hele fractie van D66 Diemen ging met de bewoners van Ruimzicht-West in gesprek over hun wensen voor Diemen.

Men was over het algemeen erg blij met Diemen. De gemeente doet goed werk en er is veel groen. Verbeterpunten waren er natuurlijk ook. Het groenonderhoud en het aantal parkeerplekken mocht volgens sommigen beter. Eén inwoner mistte een Diemense TV-zender, als aanvulling op het radiostation. En de gemeente mag beslissingen soms beter uitleggen. Tot slot hebben we met een aantal bewoners wat langer gesproken over de geschiedenis van Diemen.

Al met al was men blij met Diemen en vonden mensen het leuk dat we langskwamen voor een gesprek.

Hoe nu verder?

D66 Diemen gaat continu in gesprek met Diemenaren. We nemen de goede ideeën die we in Ruimzicht-West hebben gehoord mee naar ons werk in de raad en gaan snel naar een volgende wijk in Diemen.