D66 in gesprek met bewoners in de wijk

De afgelopen weken is D66 op bezoek geweest in een groot aantal wijken in Diemen om op te halen wat er volgens bewoners beter kan in Diemen. Met deze informatie kunnen we na de verkiezingen Diemenaren nog beter vertegenwoordigen in de gemeenteraad.

Enthousiast onthaal

Veel bewoners stelde prijs op de komst van onze vrijwilligers aan de deur. We hebben dan ook veel leuke, interessante en soms ontroerende gesprekken gevoerd. En natuurlijk hebben we iedereen gevraagd om te gaan stemmen op 14, 15 en 16 maart!

Holland Park

D66 in Holland Park Beeld: Rick Poelwijk

In Holland Park hebben we met inwoners o.a. gesproken over meer groen in de wijk en de tekorten in de jeugdzorg.

Centrum: Ruimzicht West

D66 in Centrum Beeld: Rick Poelwijk

In Ruimzicht West hebben we met bewoners o.a. gesprekken gehad over het lerarentekort, aantrekkelijke speelplekken in de wijk en het klimaat. Daarbij hebben we het ook gehad over de balans tussen klimaat en een leefbare wijk bij het plaatsen van windmolens.

Biesbosch

In Biesbosch hebben we in de stromende regen met inwoners o.a. gesproken over bewoners betrekken bij plannen van de gemeente (vooral bij het bouwen van huizen in bestaande wijken), armoedebeleid, groenonderhoud en of er ruimte is om in Diemen windmolens te plaatsen om een bijdrage te leveren aan het klimaat.

De Sniep

D66 in de Sniep Beeld: Jeroen Klaasse

In de Sniep zijn we in gesprek gegaan over o.a. kindvriendelijke wijken, goed onderwijs, veiligheid, cultuur en sport in Diemen, het onderhoud van de openbare ruimte en verkeersveiligheid.

De sportvelden

Hockey

Hockey op de vernieuwde sportvelden Beeld: Marc Lammerts

Op de sportvelden hebben we met inwoners en sporters o.a. gesproken over het belang van sport en sportverenigingen voor Diemen. Ook hebben we het gehad over hoe de gemeente hierbij kan ondersteunen. En natuurlijk hebben we genoten van een paar mooie goals!

De markt

D66 op de markt op het Diemerplein Beeld: D66 Diemen

Op de markt hebben we bij ons kraampje geluisterd naar verhalen over mensen die zich zorgen maken over het klimaat, voldoende woonruimte in Diemen, de toeslagenaffaire en de toestand van de openbare ruimte.

Op de stations

Flyeren bij station Diemen Centrum Beeld: Jeroen Klaasse

Tijdens de spits staan er deze weken vaak een paar vrijwilligers van D66 bij de stations in Diemen. Veel mensen hebben haast, dus er is weinig tijd voor een gesprek. Maar veel mensen vertellen dat ze van plan zijn om te gaan stemmen en daar zijn we natuurlijk heel blij mee.

Bloemen planten in Berkenstede

D66 Diemen in actie voor de bewoners van Berkenstede Beeld: Tim Ruting

D66 Diemen heeft meegedaan aan de actie NL Doet. Samen met veel andere vrijwilligers hebben we de bewoners van Berkenstede blij gemaakt met bloemrijke balkons!

Diemen Noord

Langs de deuren in Diemen Noord Beeld: D66 Diemen

In Diemen Noord gingen we met bewoners in gesprek over verkeersveiligheid, parkeerdruk en het belang van stemmen in deze tijden.

Winkelcentrum Kruidenhof in Diemen Zuid

Flyeren bij Winkelcentrum Kruidenhof in Diemen Zuid Beeld: Sarie Muijs

In Diemen Zuid gingen we op de laatste verkiezingsdag de straat op met maar één vraag: Heeft u al gestemd vandaag? Natuurlijk hadden veel mensen al een keuze gemaakt, maar veel ook nog niet. Met hen gingen we in gesprek over wat zij belangrijk voor Diemen Zuid vonden, zoals bijvoorbeeld de busbaan, een groter wordend Diemen, en de krapte op de woningmarkt.