Keti Koti en inclusie

Op 1 juli is het Keti Koti. We herdenken en vieren het einde van de slavernij.

Onitcha in de raad over racisme en inclusie

Beeld: D66 Diemen

Inclusie in de raad

Op deze dag hebben we extra aandacht voor inclusie en het tegengaan van discriminatie. Ook in de raad gaat het hier regelmatig over. Zoals bij de nota Diemen Divers en Inclusief.

In april 2024 sprak de raad over de nota Diemen Divers en Inclusief 2024. De ambitie is om te werken aan een divers en inclusief Diemen waar iedereen zichzelf kan en mag zijn, niemand aan de kant staat en niemand zich buitengesloten voelt. Dat is voor D66 Diemen en de andere coalitiepartijen essentieel.

Persoonlijk betoog Onitcha

Onitcha heeft hierover een persoonlijk betoog gehouden, waarin zij aan de hand van een familieverhaal liet zien wat racisme en discriminatie met mensen doet. Ze betoogde dat tegengaan van discriminatie en het bevorderen van inclusie een keuze is die we dagelijks samen kunnen maken. Ze haalde de woorden aan van een deelnemer aan de Keti Koti Dialoogtafel in Diemen op 17 april 2024: Ik ben niet anders, ik doe misschien dingen anders dan jij, maar ik ben hetzelfde. Via de link kan je haar volledige betoog terugzien.