Corona

Het coronavirus raakt ons allemaal, duizenden mensen zijn ziek geworden of overleden. Het gedeeltelijk stilleggen van delen van onze samenleving heeft sinds de uitbraak van het virus forse
economische, maatschappelijke en sociale gevolgen gehad. Jongeren zijn getroffen door isolatie en het wegvallen van onderwijs Bedrijven moesten de deuren sluiten en verloren hun omzet. Mensen verloren hun baan of zijn nog steeds ziek door de gevolgen van het coronavirus. Het gevoel van Mienskip is juist nu extra belangrijk. Hiervoor willen wij ons inzetten.

Jongeren

Onze jeugd heeft veel geleden onder de coronamaatregelen. D66 wil dat elk kind kan sporten en muziekles kan volgen.

Cultuursector

De cultuursector heeft veel inkomen misgelopen D oor niet te kunnen optreden en door ledenverlies. D66 wil dat deze sector waar nodig steun krijgt om te blijven bestaan.

Sportsector

De sportsector heeft veel inkomen misgelopen Door dicht te moeten en door ledenverlies. D66 wil dat deze sector waar nodig steun krijgt om te blijven bestaan.

Dorpshuizen.

Dorpshuizen zijn een belangrijke spil in onze samenleving. Dorpshuizen zijn door corona in de financiële problemen gekomen en buffers zijn ingezet om te overleven. D66 wil zich inzetten voor het voortbestaan van de dorpshuizen.