D66 Capelle sluit coalitieakkoord

D66 Capelle is samen met Leefbaar Capelle, VVD en PvdA tot een coalitieakkoord gekomen getiteld: ‘Voor vandaag en morgen’. De komende vier jaar zal D66 Capelle zich samen met dit college hard maken voor een Capelle voor Iedereen.

D66 groeit

D66 boekte afgelopen maart een verkiezingswinst door als enige zittende partij te groeien. Onder leiding van de grootste partij nam Leefbaar al vrij snel het initiatief in de gesprekken voor een nieuwe coalitie. Bij de meeste partijen bestond de wens voor een brede coalitie. Met 21 zetels heeft dit nieuwe college een ruime meerderheid in de gemeenteraad.

We gaan voor een Capelle voor iedereen

De plannen van de nieuwe coalitie werden afgelopen week gepresenteerd. Fractievoorzitter Zinho Schelkers: ‘Er ligt een mooi akkoord waarmee we stappen gaan zetten op het gebied van duurzaamheid maar waar we Capelle ook een stukje socialer mee gaan maken zodat iedereen mee kan doen. Van sporten tot onderwijs; we gaan voor een Capelle voor iedereen”.

Rik van Woudenberg beoogd wethouder

Namens D66 Capelle is Rik van Woudenberg voorgedragen als wethouder. Na zijn beoogde benoeming zal Rik aantreden als wethouder Financiën. Rik heeft al veel ervaring als wethouder, een rol die hij eerder vervulde in Zuidplas en Leiderdorp.