Onze plannen in begrijpelijke taal

Breda is een grote stad. 

Daarom moeten we ook grote plannen maken.
 
D66 Breda heeft daar ideeën voor. 

Die willen we graag voor elkaar krijgen. 

Dat kan alleen met uw steun. 

Hier leest u waarom wij uw steun vragen.

Breda maakt thuis Breda is een plek om je thuis te voelen. 

Een betaalbaar huis vinden is alleen steeds lastiger. 

Dit gaan wij veranderen. 

We gaan heel veel nieuwe huizen bouwen.

Als je een huis zoekt maakt het dan niet meer uit hoeveel geld je hebt. 
Breda maakt duurzaam Het wordt steeds warmer op aarde.

Dat komt door de klimaatverandering.

Ook in Breda wordt het steeds warmer.

Daar moeten we snel iets aan doen.

D66 wil dat Breda duurzamer wordt.

Daarom maken we huizen duurzamer.

En willen we duurzame energie.

En zorgen we goed voor de natuur.

Zo houden we Breda een fijne stad.
Breda maakt kansrijk Iedereen moet hetzelfde kunnen bereiken.

Maar soms is dat nog niet zo.

Bijvoorbeeld omdat je niet zo veel geld hebt.

Of omdat er veel problemen zijn in je wijk.

D66 wil daarom goede scholen.

En dat je op school veel verschillende dingen leert.

Zoals sportles, muziekles of hulp bij je huiswerk.

Zo kan iedereen een goede toekomst krijgen.
Breda maakt gezond Iedereen moet gezond zijn.

Maar soms is dat nog niet zo.

Daarom willen we de mensen in Breda gezonder maken.

We maken het voor iedereen makkelijk om te sporten.

En we letten goed op elkaar.

Zo voelen mensen zich gezonder en blijer.
Breda maakt leefbaar Iedereen in Breda moet zich veilig voelen.

Dat maakt Breda een fijnere stad.

Daarom willen we dat iedereen zichzelf kan zijn.

En dat ook kan laten zien.

Breda wordt ook veiliger als er veel te doen is in Breda.

We willen daarom dat er in elke wijk van Breda iets te doen is.

Dat maakt Breda een prettigere stad.
Breda maakt creatief In een café of een theater kun je je fijn ontspannen.

Dat willen we belonen.

We geven daarom ruimte aan cultuur, horeca en evenementen.

Dat verdienen de mensen die deze mooie dingen maken.

Dat hoort bij Breda.
Breda maakt ondernemend Het is goed als je een baan hebt.

Bedrijven zijn dus erg belangrijk.

Daarom geven we bedrijven ruimte.

Bijvoorbeeld door sommige regels af te schaffen.

En we zorgen dat je snel een baan vindt.

Dat is goed voor Breda.
Breda maakt bereikbaar Je moet je goed door Breda kunnen bewegen.

En op een schone manier.

Daarom geven we fietsers en voetgangers meer ruimte.

En zorgen we voor goed openbaar vervoer.

Er komen minder auto’s op de straat.

Zo kunnen we de straten groener maken.

Dan kun je je goed door Breda bewegen.

En wordt Breda een mooiere stad.
Breda maakt betrokken De gemeente moet goed luisteren naar de mensen in Breda.

En de problemen oplossen.

Daarom maken we het makkelijker om met de gemeente te praten.

We luisteren naar de mening van burgers.

We hebben dus veel plannen.

Die maken we graag waar.

We begrijpen het als je daar nog een vraag over hebt. 

Je kunt ons dan een mail sturen. 

Ons emailadres is [email protected]

Je mag ons ook een WhatsApp-bericht sturen. 

Ons telefoonnummer is 0618116550.