Wisseling in de fractie

Bart Lauwen draagt het fractievoorzitterschap van D66 Breda over aan Joek van Pul. De reden van de overdracht is gelegen in persoonlijke overwegingen van Bart dat een andere rol hem meer past. De fractie is Bart ontzettend dankbaar voor zijn harde werk als lijsttrekker en het fantastische resultaat dat hij in die rol heeft neergezet, en respecteert zijn beslissing om een stapje terug te doen.

Bart Lauwen: “Met veel trots kijk ik terug op een bijzondere periode. Ondanks de lagere opkomst hebben wij het als team in Breda goed gedaan, met een extra zetel als resultaat. Helaas heeft dat er niet toe geleid dat we op dit moment deelnemen aan de coalitiebesprekingen. De afgelopen weken heb ik nagedacht over mijn eigen politieke toekomst en die van de fractie van D66 Breda. Deze nieuwe periode vraagt ook weer wat anders van het team dan het afgelopen jaar tijdens de campagne. Men moet zichzelf dan ook de vraag stellen wie het beste past bij de nieuwe situatie. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dat niet ben, onze hele fractie heeft het volste vertrouwen dat Joek ons team kan aanvoeren in de raad. Dat heeft hij de maanden hiervoor ook al bewezen. Succes Joek!”

Joek van Pul: “Ik ben Bart zeer dankbaar voor zijn inzet in de campagne en het fantastische resultaat van de verkiezingen. Door het goede team dat wij hebben staan ben ik ervan overtuigd dat wij als D66 Breda de komende jaren onze progressieve, sociaalliberale ideeën kunnen uitdragen en realiseren, ongeacht een oppositie- of coalitierol.