Toerisme

Bladel is de moeite waard en dat willen we laten weten. Vakantiepark, campings, hotels en andere gelegenheden voor een overnachting trekken jaarlijks ontzettend veel bezoekers. Die variatie in verschillende overnachtingsvormen willen we uitdragen, kleinschalige initiatieven als kamperen bij de boer en B&B aanmoedigen.

KoningKyrie

Koning Kyrië Beeld: D66 Bladel

TIP

Toeristen komen voor de prachtige natuur, de Brabantse gezelligheid, de horeca en culturele activiteiten. Het eco-toerisme zou bevordert moeten worden door onder andere het toeristisch informatiepunt. Dit informatiepunt wil D66 uitbouwen tot een toeristisch platform waarin ondernemers ook een plaats vinden.

Regio Lokaal

Samenwerking met buurgemeenten is nodig om “de Kempen” als vakantieregio meer op de kaart te zetten. De cartierheide is een prachtig natuurgebied dat ook vanuit Eersel toegankelijk is. We moeten samen zorgen dat dit ook zo blijft.

Lokale ondernemers hebben prachtige producten voor onze inwoners, maar ook voor de toeristen die ons bezoeken. Zwarte Kaat en Koning Kyrië kunnen worden ingezet om onze regio en onze producten meer kleur te geven.

Infrastructuur

Bladel moet zorgen dat de infrastructuur ook voor de toeristische sector op orde is. Onze regio moet toegankelijk zijn, maar ook voor de wandelaar en fietser aantrekkelijk. Snelfietspaden voor forenzen is nodig, maar de mooie, landelijke routes voor onze toeristen moeten we niet vergeten. Daar passen geen windmolens in de natuur bij.