Brigitte van den Berg

• Heemskerk
  • Beverwijk
  • Zij/haar

Hoi, Ik ben Brigitte van den Berg, 32 jaar en sinds 2010 actief in de politiek van Beverwijk. Ik ben geboren in Heemskerk, woonde als kind in Velsen-Noord en ging elke dag met de pont naar mijn middelbare school. Ik voel me dus een echte IJmonder en ben gek op onze rauwe regio.
Ik hou van uitwaaien op het strand of in het duin, een rondje skeeleren door de polder of gezellig met vrienden naar een avond live muziek of een theatervoorstelling. Soms ga ik naar een festival of sta ik zelf op het podium in een toneelstuk. Ik luister graag naar politieke podcasts en ben geïnspireerd door de ideeën van David van Reybrouck over democratie. (Zijn Huizingalezing op YouTube is erg het luisteren waard!)

Beverwijk heeft voor mij het beste van twee werelden: de rust om te wonen en te recreëren, de reuring om te werken, naar school te gaan en te ondernemen. Heerlijk dat je met een half uur in Amsterdam bent en met tien minuten op het strand loopt!

Beverwijk staat voor een hele interessante periode. De grote veranderingen bij TATA Steel betekenen ook grote kansen voor onze regio. In eerste instantie natuurlijk die hoog nodige schonere lucht voor onze gezondheid. Maar ook een boost voor onze economie, het onderwijs en ons stadsimago: Wij zijn straks de Groene Energie- en Maakregio van Nederland. Dat betekent wel dat we scherpe keuzes moeten maken, een mondige speler moeten zijn en het ons niet allemaal moeten laten overkomen. D66 biedt de stabiliteit en het aanpassingsvermogen dat we nodig hebben voor de toekomst van Beverwijk.

D66 kiest voor een groene toekomst, maar wel via sociale keuzes. Iedereen moet mee kunnen in het duurzamere leven. Mensen moeten passend kunnen wonen en mee kunnen doen in de maatschappij, bijvoorbeeld met sport en cultuur. Daarvoor is er nog heel wat te doen.
Als lijsttrekker ga ik samen met ons prachtige team voor het beste resultaat, zodat we de kansen voor Beverwijk kunnen grijpen!