Valentijnsprijs voor BuurtBuik Oud-Zuid

Beeld: Eefje van Kessel

Vrijwilligers prijs

De Valentijnsprijs 2023 is uitgereikt aan de vrijwilligers van BuurtBuik Oud-Zuid. Met deze jaarlijkse prijs zet D66 Amsterdam Zuid vrijwilligers in het zonnetje, die zich inzetten voor de stad. De vrijwilligers ontvingen de prijs uit handen van D66 Stadsdeelcommissielid Eefje van Kessel.

Eefje: “Wat een eer om namens D66 Amsterdam Zuid de Valentijnsprijs uit te reiken aan BuurtBuik Oud-Zuid. Een terechte winnaar. Ze bereiden heerlijke maaltijden van gered voedsel voor buurtbewoners die een gezellige, gezonde maaltijd weten te waarderen.”

Over BuurtBuik

BuurtBuik bereidt op 12 locaties in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam gezonde en gratis maaltijden van gered voedsel van supermarkten, winkeliers en horeca. Vrijwilligers uit de buurt halen het eten op bij lokale leveranciers en koken er een lekkere maaltijd van. Elke keer een creatieve uitdaging: je weet namelijk nooit wat de opbrengst van de dag zal zijn! Echt iedereen is welkom! Want naast lekker eten, draait het bij BuurtBuik vooral om de gezelligheid. Volgens BuurtBuik kunnen we in Nederland veel meer voedsel redden en moeten we daarmee veel meer buurtbewoners helpen.

Beeld: Fotorechten: BuurtBuik