Nieuwe Fractievoorzitter D66 Zaanstad (Merel Kingma) Zet Koers naar een Groene en Inclusieve Toekomst

Zaanstad, 25 april – In de afgelopen raadsvergadering en een eerdere ledenbijeenkomst heeft D66 Zaanstad een belangrijke wissel van de wacht aangekondigd. Met trots neemt Merel Kingma per 1 mei  het roer over van Flip Hoedemaeker als fractievoorzitter, na diens toegewijde inzet in de afgelopen twee jaar. Hoedemaeker blijft onderdeel van de fractie en gaat verder als raadslid.

Overdracht

In haar eerste toespraak bedankte de nieuwe voorzitter Hoedemaeker voor zijn onmisbare bijdrage aan de partij en de gemeenschap van Zaanstad. “Onder Flips leiding hebben we belangrijke stappen gezet om Zaanstad mooier en beter te maken. Het is een eer om zijn werk voort te zetten en samen met jullie allemaal Zaanstad naar een nog hoger niveau te tillen,” aldus Kingma.

Zaanse ambitie

De ambitie is duidelijk: een Zaanstad bouwen die trots kan zijn op haar rijke historie en industriële kracht, terwijl zij vooroploopt in innovatie en duurzaamheid. D66 Zaanstad gelooft in een samenleving waarin vrijheid en sociale gerechtigheid hand in hand gaan, met gelijke kansen voor iedereen.

Kingma benadrukte het belang van een politiek die om mensen draait: “Politiek gaat over het realiseren van dromen, het adresseren van zorgen en het bouwen aan een betere toekomst. Ik neem de verantwoordelijkheid op me om te luisteren, te verbinden en met openheid de dialoog aan te gaan. Samen zullen we werken aan een groen, inclusief en bloeiend Zaanstad.”

Duurzame toekomst

Met een frisse blik en vastberadenheid kijkt D66 Zaanstad naar de toekomst. Een toekomst waarin elke inwoner zich thuis voelt, waar duurzaamheid een leefwijze is, en waar de partij blijft strijden voor wat juist is.

“We staan aan het begin van een spannende nieuwe periode. Laten we samen de handen ineenslaan voor een Zaanstad dat klaar is voor de toekomst,” sluit Kingma af.

• Voor meer informatie en reacties kunt u contact opnemen met Merel Kingma [email protected]